Scout i solnedgång

Vill du bli scout?

Välkommen till St:a Maria Scoutkår! Vi har vårt scouthus i Bergsgruvans lekpark mitt på Södermalm och bedriver verksamhet för barn och ungdomar från alla delar av samhället. Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Vi jobbar aktivt med att varje dag bidra till ett öppet samhälle präglat av mångfald och respekt, något som är mer aktuellt än någonsin.

För att ställa dig eller ditt barn i kö till S:ta Maria Scoutkår fyller du i intresseanmälan nedan så kontaktar vi dig när det blir en plats ledig. Just nu är det många som vill prova på scouterna vilket tyvärr innebär att vi har en kölista. Om du som förälder har möjlighet att ställa upp som ledare eller ledarassistent i en grupp har ditt barn förtur i kön.

Innan du skickar in din anmälan rekommenderar vi att du läser: Vanliga frågor och svar om kö och intresseanmälan.

INTRESSEANMÄLAN ST:A MARIA SCOUTKÅR

När du fått en plats är du välkommen att prova på, det innebär att du eller ditt barn kan gå på tre scoutmöten innan du blir medlem. När du har bestämt dig fyller du i medlemsansökan nedan.

Har du fått en plats?

registrera DITT medlemsskap här